۲۰ هزار لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر رضوی دوخته خواهد شد تولیت آستان قدس رضوی: ۳۶ سال زعامت رهبر معظم انقلاب، استمرار راه امام خمینی (ره) است انتشار برای اولین بار | دست نوشته شهید حاج قاسم سلیمانی درباره امام خمینی (ره) + عکس مردی که به وعده‌اش عمل کرد | روایت رئیس جمهور ونزوئلا از دیدار با شهید سلیمانی + عکس نشست تبیینی انتقال تجربه «پشت پرده» در مشهد برگزار شد| تمدن غرب در اختیار یهود+ فیلم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) در بیش از هزار شهر و روستا‌های کشور | پوشش خبری برنامه توسط ۶ هزار خبرنگار حرم امام‌رضا(ع)، میزبان نمایشگاه «از نهضت تا رحلت» به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره) اعلام جزئیات اقامه نماز عید قربان در حرم امام‌رضا(ع)، جمعه (۱۶ خرداد ۱۴۰۴) برگزاری مراسم دعای پرفیض عرفه ویژه ناشنوایان و کم‌شنوایان در حرم امام‌رضا(ع)، پنجشنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۴) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ارتباط با خانواده شهدا، قدرت مضاعفِ همه حرکت‌های نظام است تشریح ابعاد حج از دیدگاه امام خمینی(ره) از گستراندن سفره‌های اطعام غدیر در مساجد مشهد تا نهج‌البلاغه‌خوانی در دهه ولایت ۱۴۰۴ آیین تکریم خانواده شهدای کانون مساجد کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) در سوگِ آفتاب آغاز پویش جمع‌آوری تجهیزات پزشکی و دارو برای زائران اربعین ۱۴۰۴ توصیه‌های بهداشتی و ایمنی به زائران در آستانه عزیمت به مشاعر مقدسه حسین مسگرانی سرپرست بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) شد اندیشه تو مرگ نمی‌داند امام پابرهنه‌ها پیرمرد، دریا بود
سرخط خبرها

ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست

  • کد خبر: ۳۱۷۱۹۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست
مدیرعامل ویراستی و گپ تأکید کرد: اثربخشی تنها در تولیدمحتوا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نیازمند شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی انجیدنی امروز (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) در چهارمین اجلاسیه فعالان مجازی خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت مشهد، در سخنانی به اهمیت اثربخشی در فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرعامل ویراستی و گپ گفت: کتاب‌هایی مانند پلتفرم ریولوشن، بیزینس آف پلتفرم، استراتژی دیجیتال کامپیوتر و نت‌وورک افکت ازجمله منابعی هستند که اصول اثربخشی در فضای مجازی را تبیین می‌کنند.

انجیدنی با اشاره به تقسیم‌بندی اثربخشی در دو حوزه محتوا و پلتفرم، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در این کتاب‌ها، سهم محتوا در اثربخشی فضای مجازی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد برآورد شده است. این بدان معناست که بدون شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی، حتی بهترین محتوا نیز ماندگاری و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

وی در ادامه، با استناد به یکی از مثال‌های کتاب پلتفرم ریولوشن، افزود: در این کتاب، محتوا به تابلویی تشبیه شده که روی خودرویی درحال‌حرکت نصب شده است؛ به این معنا که اگر شبکه‌سازی و پلتفرم مناسبی برای آن وجود نداشته باشد، این محتوا نیز با حرکت خودرو از بین می‌رود.

مدیرعامل ویراستی و‌ گپ همچنین به نقش حاکمیت در پلتفرم‌سازی اشاره کرد و گفت: در کتاب‌های موردبررسی، تأکید شده است که دولت‌ها و سیاست‌گذاران باید در ایجاد پلتفرم‌های پایدار نقش‌آفرینی کنند. اما در عین حال، پلتفرم‌سازی باید از دل مردم و تشکل‌های مردمی آغاز شود. این مسیر، همان رویکردی است که بسیاری از جنبش‌های موفق جهانی نیز به کار برده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی در فضای مجازی، تصریح کرد: اگرچه بسیاری انتظار دارند که دولت پلتفرم‌های داخلی ایجاد کند، اما این کتاب‌ها نشان می‌دهند که پلتفرم‌سازی موفق از بطن جامعه و شبکه‌های مردمی شکل می‌گیرد. همان‌گونه‌که در سایر بسیج‌های مردمی نیز این روند دیده می‌شود.

انجیدنی تأکید کرد: برای دستیابی به قدرت در فضای مجازی، نمی‌توان صرفاً به تولیدمحتوا اکتفا کرد. تمامی کتاب‌های مطرح در این حوزه بر اهمیت مالکیت و حکمرانی بر پلتفرم‌ها تأکید دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: این تفکر در جریان‌های انقلابی و دلسوز کشور نهادینه شود و از مرحله تولیدمحتوا به مرحله حکمرانی و قدرت در فضای مجازی حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->