دریافت ۲۲۴ اثر در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس برگزار می‌شود آمادگی یادمان‌های دفاع مقدس برای برگزاری اعتکاف رمضان ۱۴۰۳ رونمایی از آثار جدید پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) آیین نقاره‌زنی حرم رضوی، روایتی ۵۰۰ساله از عشق و ایمان برنامه افزایش ۲برابری پایگاه‌های قرآنی خراسان رضوی در ۲ سال آینده روزی برای تو اینجا چراغی روشن است | در باب راه‌های رونق مسجد همگانی‌سازی تدبر در قرآن کریم ضروری است قرارگاه رسانه‌ای راهیان نور، صدای زائران سرزمین نور می‌شود برنامه‌های اوقاف خراسان رضوی در آستانه ماه رمضان و بهار ۱۴۰۴ | «ضیافت الهی»، «آرامش بهاری» انتخاب حدود یک‌پنجم از مدیران کاروان‌های حج ازطریق آزمون ارتقایی نمایش آثار نقاشی‌خط ۱۰ هنرمند مشهدی در نمایشگاه «نجوایی از آسمان» تأکید امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و تولیت آستان قدس بر ضرورت هم‌افزایی ملی برای رفع مشکلات زائران رضوی آغاز ثبت نام کاروان‌های عمره فروردین ۱۴۰۴ در خراسان رضوی از فردا (پنجشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۳) در محضر امام رئوف (ع) وفاداری، رکن استحکام خانواده این نیکی واجب است | بازخوانی توصیه‌های امام‌رضا(ع) درباره احترام به پدر و مادر و سپاس از آن‌ها لزوم همکاری مستمر با دانشگاه‌ها برای تولید بیشتر آثار دفاع مقدس
سرخط خبرها

ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست

  • کد خبر: ۳۱۷۱۹۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست
مدیرعامل ویراستی و گپ تأکید کرد: اثربخشی تنها در تولیدمحتوا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نیازمند شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی انجیدنی امروز (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) در چهارمین اجلاسیه فعالان مجازی خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت مشهد، در سخنانی به اهمیت اثربخشی در فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرعامل ویراستی و گپ گفت: کتاب‌هایی مانند پلتفرم ریولوشن، بیزینس آف پلتفرم، استراتژی دیجیتال کامپیوتر و نت‌وورک افکت ازجمله منابعی هستند که اصول اثربخشی در فضای مجازی را تبیین می‌کنند.

انجیدنی با اشاره به تقسیم‌بندی اثربخشی در دو حوزه محتوا و پلتفرم، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در این کتاب‌ها، سهم محتوا در اثربخشی فضای مجازی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد برآورد شده است. این بدان معناست که بدون شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی، حتی بهترین محتوا نیز ماندگاری و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

وی در ادامه، با استناد به یکی از مثال‌های کتاب پلتفرم ریولوشن، افزود: در این کتاب، محتوا به تابلویی تشبیه شده که روی خودرویی درحال‌حرکت نصب شده است؛ به این معنا که اگر شبکه‌سازی و پلتفرم مناسبی برای آن وجود نداشته باشد، این محتوا نیز با حرکت خودرو از بین می‌رود.

مدیرعامل ویراستی و‌ گپ همچنین به نقش حاکمیت در پلتفرم‌سازی اشاره کرد و گفت: در کتاب‌های موردبررسی، تأکید شده است که دولت‌ها و سیاست‌گذاران باید در ایجاد پلتفرم‌های پایدار نقش‌آفرینی کنند. اما در عین حال، پلتفرم‌سازی باید از دل مردم و تشکل‌های مردمی آغاز شود. این مسیر، همان رویکردی است که بسیاری از جنبش‌های موفق جهانی نیز به کار برده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی در فضای مجازی، تصریح کرد: اگرچه بسیاری انتظار دارند که دولت پلتفرم‌های داخلی ایجاد کند، اما این کتاب‌ها نشان می‌دهند که پلتفرم‌سازی موفق از بطن جامعه و شبکه‌های مردمی شکل می‌گیرد. همان‌گونه‌که در سایر بسیج‌های مردمی نیز این روند دیده می‌شود.

انجیدنی تأکید کرد: برای دستیابی به قدرت در فضای مجازی، نمی‌توان صرفاً به تولیدمحتوا اکتفا کرد. تمامی کتاب‌های مطرح در این حوزه بر اهمیت مالکیت و حکمرانی بر پلتفرم‌ها تأکید دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: این تفکر در جریان‌های انقلابی و دلسوز کشور نهادینه شود و از مرحله تولیدمحتوا به مرحله حکمرانی و قدرت در فضای مجازی حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->