پیشینه ترمیم بنای مسجد جامع گوهرشاد به بهانه تعمیر گلدسته‌های آن | تاریخ ۶۰۰‌ساله مرمت در میراث گوهرشاد‌بیگم هدیه‌ای به نام مهربانی پناه بی‌پناهان بود | یادی از عباس تربتی، معروف به حاج آخوند، واعظ و عارف مدفون در حرم مطهر رضوی امامی که مشهد را پایتخت علم و زیارت کرد همراهی اهل بیت(ع)، خوشبختی حقیقی | بررسی معیار خوشبختی در فرازهایی از زیارت جامعه کبیره تولیت آستان قدس رضوی: معماری مشهد باید امام‌رضایی باشد | ضرورت فضاسازی متفاوت، مفهومی و زیارت‌محور تولیت آستان قدس رضوی: پرستاران، ادامه‌دهندگان راه حضرت زینب(س) در دفاع از کرامت و سلامت انسانی هستند ویدئو | جشن تکلیف دختران ۹ کشور اسلامی در حرم مطهر امام رضا (ع) بیش از ۴۵ هزار مسجد در کشور بدون امام جماعت هستند فعالیت ۲۵ هزار و ۷۰۰ قرارگاه محله اسلامی در سراسر کشور تجلیل از خادمان و سقایان زائران پیاده امام رضا (ع) در مشهد ویژه‌برنامه «عقیله بنی‌هاشم» با حضور بانوان اردوزبان در حرم مطهر امام‌رضا(ع) برگزار شد پخش مستند «خورشید کاروان» از سیمای استانی خراسان رضوی جایزه ادبی یوسف به ایستگاه چهاردهم رسید + مهلت ارسال آثار اجرایی شدن طرح حفظ «شهید سلامی» به منظور تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن آغاز کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید خراسان شمالی با برگزاری اردوی راهیان‌نور نهایی شدن قرارداد‌های مربوط به حج ۱۴۰۵، سه ماه پیش از آغاز عملیات اعزام زائران مشهد میزبان برگزاری جشنواره امامت و مهدویت خواهد بود برنامه «مهمان مهر» میزبان ۶۰۰۰ دانشجو از سراسر کشور در حرم حضرت معصومه(س)
سرخط خبرها

ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست

  • کد خبر: ۳۱۷۱۹۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست
مدیرعامل ویراستی و گپ تأکید کرد: اثربخشی تنها در تولیدمحتوا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نیازمند شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی انجیدنی امروز (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) در چهارمین اجلاسیه فعالان مجازی خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت مشهد، در سخنانی به اهمیت اثربخشی در فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرعامل ویراستی و گپ گفت: کتاب‌هایی مانند پلتفرم ریولوشن، بیزینس آف پلتفرم، استراتژی دیجیتال کامپیوتر و نت‌وورک افکت ازجمله منابعی هستند که اصول اثربخشی در فضای مجازی را تبیین می‌کنند.

انجیدنی با اشاره به تقسیم‌بندی اثربخشی در دو حوزه محتوا و پلتفرم، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در این کتاب‌ها، سهم محتوا در اثربخشی فضای مجازی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد برآورد شده است. این بدان معناست که بدون شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی، حتی بهترین محتوا نیز ماندگاری و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

وی در ادامه، با استناد به یکی از مثال‌های کتاب پلتفرم ریولوشن، افزود: در این کتاب، محتوا به تابلویی تشبیه شده که روی خودرویی درحال‌حرکت نصب شده است؛ به این معنا که اگر شبکه‌سازی و پلتفرم مناسبی برای آن وجود نداشته باشد، این محتوا نیز با حرکت خودرو از بین می‌رود.

مدیرعامل ویراستی و‌ گپ همچنین به نقش حاکمیت در پلتفرم‌سازی اشاره کرد و گفت: در کتاب‌های موردبررسی، تأکید شده است که دولت‌ها و سیاست‌گذاران باید در ایجاد پلتفرم‌های پایدار نقش‌آفرینی کنند. اما در عین حال، پلتفرم‌سازی باید از دل مردم و تشکل‌های مردمی آغاز شود. این مسیر، همان رویکردی است که بسیاری از جنبش‌های موفق جهانی نیز به کار برده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی در فضای مجازی، تصریح کرد: اگرچه بسیاری انتظار دارند که دولت پلتفرم‌های داخلی ایجاد کند، اما این کتاب‌ها نشان می‌دهند که پلتفرم‌سازی موفق از بطن جامعه و شبکه‌های مردمی شکل می‌گیرد. همان‌گونه‌که در سایر بسیج‌های مردمی نیز این روند دیده می‌شود.

انجیدنی تأکید کرد: برای دستیابی به قدرت در فضای مجازی، نمی‌توان صرفاً به تولیدمحتوا اکتفا کرد. تمامی کتاب‌های مطرح در این حوزه بر اهمیت مالکیت و حکمرانی بر پلتفرم‌ها تأکید دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: این تفکر در جریان‌های انقلابی و دلسوز کشور نهادینه شود و از مرحله تولیدمحتوا به مرحله حکمرانی و قدرت در فضای مجازی حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->