مشارکت ۲۸۰ هزار نفر در نماز عید فطر مشهد زمان تشییع پیکر دو شهید انفجار کلانتری در مشهد اعلام شد عید فطر، جشن پرنشاط شکرگزاری رهبر انقلاب در خطبه های نماز عید فطر: ماه رمضان یک پدیده توحیدی است| پاسخ ایران به هر شرارتی ضربه متقابل و محکم است+ فیلم اللهُ اَکبَرُ وَ لِلّهِ الحَمد | روایت شهرآرانیوز از اقامه باشکوه نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی حال و هوای ویژه حرم مطهر رضوی در آستانه عید سعید فطر (۱۰ فروردین ۱۴۰۴) زیباسازی حرم امام‌رضا(ع) با ۳۰ هزار بوته گل به‌مناسبت عید فطر اعلام روز عید فطر از سوی دفتر آیت‌الله سیستانی میزان زکات فطریه سال ۱۴۰۴ براساس نظر مراجع تقلید اسکان ۱۷ هزار زائر نوروزی در مساجد مشهد تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۴ | افزایش ظرفیت اقامت شبانه تا ۵۰ هزار نفر در صورت نیاز خداحافظی مردم روزه دار با سفره‌های افطاری ساده| ای ماه خدا دلمان برایت تنگ می‌شود برگزاری نماز عید فطر در حرم مطهر رضوی به امامت آیت‌الله علم‌الهدی از دعا تا زکات فطریه | اعمال عید فطر و حکمت‌های آن +فیلم اعلام روز عید فطر توسط دفتر آیت‌الله سیستانی عربستان فردا (یکشنبه ۱۰ فروردین) را عید فطر اعلام کرد آیا پرداخت فطریه مهمان به عهده میزبان است؟ برگزاری نماز عید سعید فطر در بیش از ۶۰۰ مسجد مشهد مقدس | مردم ساعت دقیق برگزاری نماز را از مسجد محل خود جویا شوند ویدئو | جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر در تهران اعلام شد هلال ماه شوال با چشم غیرمسلح در شامگاه یکشنبه ۱٠ فروردین ۱۴۰۴ رؤیت می‌شود
سرخط خبرها

ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست

  • کد خبر: ۳۱۷۱۹۳
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۸
ضرورت شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی در فضای مجازی | تولیدمحتوا به‌تنهایی کافی نیست
مدیرعامل ویراستی و گپ تأکید کرد: اثربخشی تنها در تولیدمحتوا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه نیازمند شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی انجیدنی امروز (۳۰ بهمن ۱۴۰۳) در چهارمین اجلاسیه فعالان مجازی خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت مشهد، در سخنانی به اهمیت اثربخشی در فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرعامل ویراستی و گپ گفت: کتاب‌هایی مانند پلتفرم ریولوشن، بیزینس آف پلتفرم، استراتژی دیجیتال کامپیوتر و نت‌وورک افکت ازجمله منابعی هستند که اصول اثربخشی در فضای مجازی را تبیین می‌کنند.

انجیدنی با اشاره به تقسیم‌بندی اثربخشی در دو حوزه محتوا و پلتفرم، تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام‌شده در این کتاب‌ها، سهم محتوا در اثربخشی فضای مجازی بین ۱۵ تا ۱۷ درصد برآورد شده است. این بدان معناست که بدون شبکه‌سازی و پلتفرم‌سازی، حتی بهترین محتوا نیز ماندگاری و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.

وی در ادامه، با استناد به یکی از مثال‌های کتاب پلتفرم ریولوشن، افزود: در این کتاب، محتوا به تابلویی تشبیه شده که روی خودرویی درحال‌حرکت نصب شده است؛ به این معنا که اگر شبکه‌سازی و پلتفرم مناسبی برای آن وجود نداشته باشد، این محتوا نیز با حرکت خودرو از بین می‌رود.

مدیرعامل ویراستی و‌ گپ همچنین به نقش حاکمیت در پلتفرم‌سازی اشاره کرد و گفت: در کتاب‌های موردبررسی، تأکید شده است که دولت‌ها و سیاست‌گذاران باید در ایجاد پلتفرم‌های پایدار نقش‌آفرینی کنند. اما در عین حال، پلتفرم‌سازی باید از دل مردم و تشکل‌های مردمی آغاز شود. این مسیر، همان رویکردی است که بسیاری از جنبش‌های موفق جهانی نیز به کار برده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی در فضای مجازی، تصریح کرد: اگرچه بسیاری انتظار دارند که دولت پلتفرم‌های داخلی ایجاد کند، اما این کتاب‌ها نشان می‌دهند که پلتفرم‌سازی موفق از بطن جامعه و شبکه‌های مردمی شکل می‌گیرد. همان‌گونه‌که در سایر بسیج‌های مردمی نیز این روند دیده می‌شود.

انجیدنی تأکید کرد: برای دستیابی به قدرت در فضای مجازی، نمی‌توان صرفاً به تولیدمحتوا اکتفا کرد. تمامی کتاب‌های مطرح در این حوزه بر اهمیت مالکیت و حکمرانی بر پلتفرم‌ها تأکید دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: این تفکر در جریان‌های انقلابی و دلسوز کشور نهادینه شود و از مرحله تولیدمحتوا به مرحله حکمرانی و قدرت در فضای مجازی حرکت کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->